Citymarketing Hoorn dit najaar van start

Foto: Mooi Hoorn

Hoorn op de kaart zetten en daarmee meer bezoekers naar de stad trekken. Dat is de opdracht van Hoorn Marketing i.o., de organisatie die de citymarketing van Hoorn gaat verzorgen. Het is de bedoeling dat Hoorn Marketing i.o. dit najaar daadwerkelijk van start gaat. Daar wordt de komende maanden hard aan gewerkt: samen met ondernemers, gemeente, culturele- en maatschappelijke instellingen en andere organisaties, en onder begeleiding van het gespecialiseerde Bureau Buhrs.

Sinds maart 2016 is Holland Boven Amsterdam actief, de nieuwe marketingpromotie-organisatie voor het gebied Noord-Holland Noord, zo ook voor Hoorn. Deze organisatie gaat bezoekers nog meer verleiden om naar het gebied te komen, meer te besteden en langer te blijven. Voor Hoorn is een goede, eenduidige profilering daardoor nog belangrijker geworden.
Na de zomer workshops

De werkgroep Hoorn Marketing i.o. heeft Bureau Buhrs gevraagd ze te helpen bij de totstandkoming van de marketingorganisatie en een breed gedragen citymarketingplan. Bureau Buhrs is gespecialiseerd in city- en gebiedsmarketing en heeft al bij vele steden de citymarketing verzorgd. Op dit moment voert Bureau Buhrs oriënterende gesprekken en doet een quick scan van alles wat er al ligt. Na de zomer volgen workshops met ondernemers, culturele- en maatschappelijke instellingen en andere organisaties die een rol spelen in de marketing van deze stad.

Nu al acties
Met promotionele acties wacht Hoorn Marketing i.o. echter niet tot het najaar. Tijdens het EK Open Water Zwemmen van 10-14 juli in Hoorn hangt er bijvoorbeeld al een groot ‘Mooi Hoorn’-spandoek bij de startlocatie en op de Roode Steen en is het standbeeld van J.P. Coen ook bij de promotie betrokken… Kijk daarvoor op de facebook pagina van Mooihoorn.