De parkeerellende in Hoorn duurt voort. Donderdag berichtte de gemeente dat de nieuw geïnstalleerde kaartlezers de problemen zouden moeten oplossen. Toch stonden de mensen weer in de rij zaterdagmiddag 17 januari bij het Pelmolenpad.
VVD fractievoorzitter Ronald Louwman legde het dilemma vast:
Gisteren weer lange rijen bij parkeermeters in binnenstad Hoorn. Snel maatregelen nemen, mensen blijven weg. pic.twitter.com/NHxdmTFKdt
— Ronald Louwman (@RonaldLouwman) January 18, 2015
Is dit nu echt onwennigheid, zoals de gemeente aangeeft? Of is de programmatuur gewoon niet goed opgebouwd? Tenslotte moeten gebruikers tien schermen door op de automaat.
De VVD stelde naar aanleiding van de aanblijvende problemen onmiddellijk schriftelijke vragen. VOC Hoorn sluit zich daar op aan:
@VVDHoorn Wij sluiten ons van harte aan
— VOCHoorn (@vochoorn) January 18, 2015
Schriftelijke vragen
De schriftelijke vragen zijn recht door zee. De partij vraagt zich namelijk af of het college de problemen wel wil oplossen. Is dit geen ontmoedigingsbeleid. Een autoluwe stad is toch een doelstelling van dit college?
Niet in rij?
De oplossing voor mensen die komen winkelen in de binnenstad van Hoorn ligt voor de hand, mits je een smartphone hebt.. Installeer een parkeer-app van bijvoorbeeld Yellowbrick. Precies waarvoor het nieuwe parkeersysteem bedoeld is.
Door kentekenparkeren honderden klachten bij de @Gemeente_Hoorn Hoorn, ga toch bricken. Lees hier meer: http://t.co/rA6sSrETu0 @hoornnieuws
— Yellowbrick (@YellowbrickNL) January 13, 2015
Lees ook:
- Kaartlezers nieuwe parkeerautomaten vervangen
- Nieuwe parkeersysteem heeft bug
- Petitie voor gratis parkeren op koopzondag en koopavond